Press ESC to close

Leady – charakterystyka i sposób wykorzystania

Chcąc pozyskać większe ilości klientów i zwielokrotnić zyski, należy imać się różnych technik o charakterze marketingowym. Jednym z najbardziej podstawowych fundamentów mogących nas do tego przybliżyć są leady. I to właśnie z dalszej części tekstu dowiemy się czym, one są i w jaki sposób je wykorzystać.

Co to są leady i do czego służą?

Ten termin marketingowy odnosi się do pozyskiwanych kontaktów sprzedażowych oraz działania z potencjalnym klientem zainteresowanym naszą ofertą. Można je pozyskiwać na szereg różnych sposobów. Mamy więc kanał internetowy i formularze kontaktowe, tradycyjne wizytówki, spotkania biznesowe czy też telemarketing.

Pozyskany w jeden z powyższych sposobów lead za sprawą umiejętnego poprowadzenia ma szansę finalnie okazać się sukcesem. Warto pamiętać, że na leady składają się nie tylko dane kontaktowe potencjalnego klienta, lecz także szeroko rozumiana aktywność powiązana z procesem zakupowym. Zatem mogą tu też być obecne umowy, oferty, listy zadań czy notatki handlowca. Dodatkowo na leady składają się różne części procesu sprzedażowego, które to różnią się zmiennym prawdopodobieństwem sukcesu. Najczęściej korzysta się z nich rosnąco, bo daje to największe szanse na finalne powodzenie.

Wiedząc, co to są leady i jak z nich korzystać znacząco podnosimy szanse na powodzenie kolejnych sprzedaży. Te pojedyncze sukcesy stanowią wartość w postaci rozwoju firmy i generują jej zyski. Tym samym warto mieć w swojej firmie osobę z zacięcie marketingowy, która nie tylko pozyskuje leady, ale też wydobywa nich esencję niezbędną do rozwoju biznesu.